Słownik pojęć

Podstawowe pojęcia związane z awansem



Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu

Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie

A

awans zawodowy

Awans zawodowy nauczycieli – sformalizowany i określony w przepisach prawa proces podnoszenia kwalifikacji przez nauczycieli, służący ich rozwojowi osobowemu i poprawie jakości funkcjonowania zatrudniających ich placówek w systemie oświaty[1]. Wprowadzony został w roku 2000[2]. Podmiotem awansu może być wyłącznie nauczyciel zatrudniony w jednostkach organizacyjnych określonych w Prawie oświatowym.

Data 9.04.2020

Wprowadził Małgorzata Trzeciak

Źródło link

L

lekcja otwarta

Lekcja (inaczej: jednostka dydaktyczna) – organizacyjna forma nauczania oparta na realizacji określonego zadania dydaktycznego (poznawczego, kształcącego i wychowawczego). Jest formalnym rodzajem interakcji nauczyciela z uczniami, nastawionym na realizację celów kształcenia i celów wychowania. W Polsce przyjęto, iż trwa 45 minut a rozpoczęcie następnej lekcji musi być poprzedzone przerwą międzylekcyjną. Lekcja jest stosowana w nauczaniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym (średnim).

  1. Struktura lekcji uzależniona jest od:
    • realizowanych celów
    • treści merytorycznych
    • metod kształcenia
  2. Funkcje dydaktyczne lekcji:
    • zapoznanie uczniów z nowym materiałem
    • utrwalanie opanowanego już materiału
    • sprawdzenie wiadomości i ocena
  3. Wyróżniamy następujące typy lekcji:
  4. Rodzaje lekcji: